Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Nowinka zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy  serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Nowinka.

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Oświadczenia majątkowe pracowników i radnych nie są dostępne.
  • Petycje składane przed 1 stycznia 2022 r. nie są dostępne.
  • Część dokumentów w sekcji Ogłoszenia, dostarczona przez podmioty zewnętrzne, nie jest dostepna. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. 

 

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, o które z nich Ci chodzi i jak powinniśmy je dostosować.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:  
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:  

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Wojciech Rółkowski, P.H.U JAWO — mailowo it@gminanowinka.pl lub telefonicznie 87 643 80 39.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje dane kontaktowe,
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy,
  • sposób kontaktu zwrotnego.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Wójt Gminy Nowinka

Adres:

Urząd Gminy Nowinka, Nowinka 33, 16-304 Nowinka

Adres e-mail: sekretariat@gminanowinka.pl

Telefon: 87 641 95 20

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Nowinka, Nowinka 33, 16-304 Nowinka

  1. Do budynku prowadzą 2 wejścia: pierwsze główne od drogi wojewódzkiej nr 662, drugie wejście z tyłu budynku od strony parkingu. Dla klientów przeznaczone jest wejście pierwsze. Do tego wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków. Do wejścia z tyłu budynku prowadzą tylko schody. 
  2. Przy głównym wejściu znajduje się dzwonek, który umożliwia wezwanie pracownika.
  3. Budynek składa się z dwóch pięter, tj. parteru i pierwszego piętra. W budynku urzędu nie ma windy.
  4. Na obu piętrach budynku znajdują się plany tyflograficzne z opisem poszczególnych pomieszczeń w języku Braile'a.
  5. Wszystkie pomieszczenia budynku są oznakowane tabliczkami z opisem w języku Braile'a
  6. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  7. W budynku urzędu na obu piętrach znajdują się pętle indukcyjne.
  8. W budynku urzędu nie ma informacji głosowych.
  9. W budynku urzędu nie ma toalet przystosowanych dla osób z niepełnosprawnościami.
  10. Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
  11. W urzędzie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu po wcześniejszym złożeniu wniosku.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • podmiot zapewnia możliwość kontaktu za pomocą poczty elektronicznej, przesyłania faksów.
  • podmiot zapewnia możliwość wykorzystania tłumacza języka migowego przez strony internetowe . Osoba potrzebująca pomocy (lub osoba w jej imieniu) powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie.
  • podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących w postaci pętli indukcyjnych,
  • podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności w postaci: tekstu odczytywanego maszynowo i łatwego do czytania.