Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Nowinka zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Nowinka.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Oświadczenia majątkowe pracowników i radnych nie są dostępne.
- Petycje składane przed 1 stycznia 2022 r. nie są dostępne.
- Część dokumentów w sekcji Ogłoszenia, dostarczona przez podmioty zewnętrzne, nie jest dostepna. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, o które z nich Ci chodzi i jak powinniśmy je dostosować.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Wojciech Rółkowski, P.H.U JAWO — mailowo it@gminanowinka.pl lub telefonicznie 87 643 80 39.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje dane kontaktowe,
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy,
- sposób kontaktu zwrotnego.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Wójt Gminy Nowinka
Adres: Urząd Gminy Nowinka, Nowinka 33, 16-304 Nowinka
Adres e-mail: sekretariat@gminanowinka.pl
Telefon: 87 641 95 20
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Nowinka, Nowinka 33, 16-304 Nowinka
- Do budynku prowadzą 2 wejścia: pierwsze główne od drogi wojewódzkiej nr 662, drugie wejście z tyłu budynku od strony parkingu. Dla klientów przeznaczone jest wejście pierwsze. Do tego wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków. Do wejścia z tyłu budynku prowadzą tylko schody.
- Przy głównym wejściu znajduje się dzwonek, który umożliwia wezwanie pracownika.
- Budynek składa się z dwóch pięter, tj. parteru i pierwszego piętra. W budynku urzędu nie ma windy.
- Na obu piętrach budynku znajdują się plany tyflograficzne z opisem poszczególnych pomieszczeń w języku Braile'a.
- Wszystkie pomieszczenia budynku są oznakowane tabliczkami z opisem w języku Braile'a
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku urzędu na obu piętrach znajdują się pętle indukcyjne.
- W budynku urzędu nie ma informacji głosowych.
- W budynku urzędu nie ma toalet przystosowanych dla osób z niepełnosprawnościami.
- Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- W urzędzie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu po wcześniejszym złożeniu wniosku.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- podmiot zapewnia możliwość kontaktu za pomocą poczty elektronicznej, przesyłania faksów.
- podmiot zapewnia możliwość wykorzystania tłumacza języka migowego przez strony internetowe . Osoba potrzebująca pomocy (lub osoba w jej imieniu) powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie.
- podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących w postaci pętli indukcyjnych,
- podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności w postaci: tekstu odczytywanego maszynowo i łatwego do czytania.