uch150
Uchwała nr XXVI/150/05
Rady Gminy Nowinka
28 grudnia 2005r.
o zmianie uchwały Rady Gminy Nowinka Nr XXV/146/05 z dnia 30 listopada 2005r. w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji i informacji na podatek rolny, podatek leśny i podatek od nieruchomości
Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591, Dz.U. z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 214 poz. 1806, Dz.U. z 2003r. Nr 80 poz.717, Nr 162 poz. 1568,Dz U. Z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203 z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175 poz. 1457) oraz art. 6a ust. 11 ustawy z dnia 15 listopada1984r. o podatku rolnym (Dz.U. z 1993r.Nr 94 poz.431, z 1994r. Nr 1 poz. 3, z 1996r. Nr 91 poz.409, z 1997r. Nr43 poz.272, Nr 137 poz.926, Nr108 poz.681, z 2001r. Nr 81 poz.875, z 2002 r. Nr 200 poz.1680, z 2003r. Nr 110 poz.1039, Nr 162 poz.1568 z 2005r. Nr164, poz.1365, Nr 169, poz.1419) art. 6 ust.13 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2002r. Nr 9, poz. 84 i Nr 200, poz. 1683. Nr 110 z 2003r, poz. 1039, Nr 96 poz. 874, Nr 188 poz.1840, Nr 200 poz. 1953, Nr 203 poz. 1966 z 2004 r. Nr 92, poz.880, Nr 96, poz. 959, Nr 123, poz.1291, z 2005 r. Nr130, poz.1087, Nr164, poz.1365, Nr 167, poz. 1399, Nr 169, poz.1419) i art. 6 ust. 9 ustawy z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym (Dz.U. Nr 200 poz. 1682, Nr216, poz.1826, z 2005r. Nr 164, poz. 1365) uchwala się co następuje:
W uchwale Rady Gminy Nowinka Nr XXV/146/05 z dnia 30 listopada 2005r. w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji i informacji na podatek rolny, podatek leśny i podatek od nieruchomości wprowadza się następujące zmiany:
Załącznik Nr 1 okreslający wzór formularza, w którym będzie zawarta deklaracja na podatek od nieruchomości otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Jerzy Kłoczko
Nr 1 do Uchwały Nr XXVI/150/05 Rady Gminy Nowinka z dnia 28 grudnia 2005r.
1.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego deklarację
................................................................................................... |
|
2. Regon
................................................................................................... |
|
3. PESEL
................................................................................................... |
DN – 1 DEKLARACJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI
na |
4. Rok
........................................ |
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz.U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 ze zm.).
Składający: Formularz przeznaczony dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz dla osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nieposiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową.
Termin składania: Do 15 stycznia każdego roku podatkowego; w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość podatku. . |
|
|||||||||||
A. MIEJSCE SKŁADANIA DEKLARACJI |
|
|||||||||||
|
5. Wójt Gminy Nowinka Adres : 16-304 Nowinka |
|
||||||||||
B. DANE SKŁADAJĄCEGO DEKLARACJĘ (niepotrzebne skreślić)
* - dotyczy składającego deklarację niebędącego osobą fizyczną ** - dotyczy składającego deklarację będącego osobą fizyczną |
|
|||||||||||
B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE |
|
|||||||||||
|
6. Rodzaj składającego deklarację (zaznaczyć właściwą kratkę)
q 1. osoba fizyczna q 2. osoba prawna q 3. jednostka organizacyjna q 4. spółka nie mająca osobowości prawnej |
|
||||||||||
|
7. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą kratkę)
q 1. właściciel q 2. współwłaściciel q 3. posiadacz samoistny q 4. współposiadacz samoistny q 5. użytkownik wieczysty q 6. współużytkownik wieczysty q 7. posiadacz q 8. współposiadacz
|
|
||||||||||
|
8. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek
|
|
||||||||||
|
9. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów
|
|
||||||||||
|
10. Nazwa pełna * / Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia**
|
|
||||||||||
|
11. Nazwa skrócona* / imię ojca, imię matki**
|
|
||||||||||
B.2 ADRES SIEDZIBY* / ADRES ZAMIESZKANIA**(niepotrzebne skreślić)
|
|
|||||||||||
|
12. Kraj
|
13. Województwo |
14. Powiat |
|
||||||||
|
15. Gmina
|
16. Ulica |
17. Numer domu / Numer lokalu |
|
||||||||
|
18. Miejscowość
|
19. Kod pocztowy |
20. Poczta |
|
||||||||
C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA DEKLARACJI |
|
|||||||||||
|
21. Okoliczności (zaznaczyć właściwą kratkę)
q 1. deklaracja roczna q 2. korekta deklaracji rocznej
|
|
||||||||||
|
D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (z wyjątkiem zwolnionych) |
|||||||||||
|
|
Wyszczególnienie |
Podstawa opodatkowania |
Stawka podatku wynikająca z Uchwały Rady Gminy Nowinka (ogłoszona w Dz. Urzędowym Województwa Podlaskiego na dany rok podatkowy)
|
Kwota podatku
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
D.1 POWIERZCHNIA GRUNTÓW |
|||||||||||
|
|
1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków |
22.
.............................. m2 |
23.
.................................. |
24.
................................ |
|||||||
|
|
2. pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych |
25.
.............................. ha |
26.
................................. |
27.
................................. |
|||||||
|
|
3. pozostałe grunty oraz zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego
|
28.
.............................. m2 |
29.
................................. |
30.
................................. |
|||||||
|
D.2 POWIERZCHNIA UŻYTKOWA BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI (*) |
|||||||||||
|
|
1. mieszkalnych - ogółem |
31. ........................... m2 |
32. .................................. |
33. ................................. |
|||||||
|
|
w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
34. ....................................... m2
....................................... m2 |
35. .........................................
......................................... |
36. ........................................
....................................... |
|||||||
|
* Do powierzchni użytkowej budynku lub jego części należy zaliczyć powierzchnię mierzoną, po wewnętrznej długości ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych. Za kondygnację uważa się również garaże podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe. |
|||||||||||
|
|
2. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej ogółem, w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
37.
...............................m2
.......................................m2
.......................................m2 |
38.
.................................
.........................................
........................................ |
39.
.................................
........................................
........................................ |
|||||||
|
|
3. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym ogółem, w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
40.
.............................. m2
..................................... m2
..................................... m2 |
41.
.................................
.........................................
........................................ |
42.
.................................
.........................................
.......................................... |
|||||||
|
|
4. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług zdrowotnych ogółem, w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
43. .............................. m2
..................................... m2
..................................... m2 |
44. ...............................
......................................
....................................... |
45. .................................
........................................
......................................... |
|||||||
|
|
5. pozostałych
w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
46. .............................. m2
..............................................m2
..............................................m2 |
47. ...............................
...............................
................................ |
48. ..................................
.........................................
........................................
|
|||||||
|
|
6. rekreacyjnych, garaży oraz zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego
w tym:
- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
49. .............................. m2
..............................................m2
............................................. m2 |
50. ................................
.................................
.................................. |
51. ................................
..................................
.................................. |
|||||||
|
D.3 BUDOWLE |
|||||||||||
|
|
1. budowle (wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych) |
52. ................................ |
53. ......................... |
54. ................................. |
|||||||
|
E. ŁĄCZNA KWOTA PODATKU |
|||||||||||
|
|
Kwota podatku
|
55. ................................................ |
|||||||||
|
F. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH (podać powierzchnię, bądź wartość budowli przedmiotów zwolnionych oraz przepis prawa - z jakiego tytułu występuje zwolnienie)
|
|||||||||||
|
Powierzchnia (m2) |
Art. 7 ww ustawy |
||||||||||
|
|
|
||||||||||
|
|
|
||||||||||
|
|
|
||||||||||
|
Uchwała Rady Gminy Nowinka w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości: |
|||||||||||
|
§1 pkt.1 |
|||||||||||
|
Budynki (m2) |
Grunty (oznaczenie użytku i klasa): |
||||||||||
|
|
|
||||||||||
|
|
|
||||||||||
|
§1 pkt.2 |
|||||||||||
|
Budynki (m2) |
Grunty (oznaczenie użytku i klasa): |
||||||||||
|
|
|
||||||||||
|
|
|
||||||||||
|
§1 pkt.3 |
|||||||||||
|
Budynki (m2) |
Grunty (oznaczenie użytku i klasa): |
||||||||||
|
|
|
||||||||||
|
|
|
||||||||||
|
F 1. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą. |
|||||||||||
|
|
56. Imię
|
57. Nazwisko
|
|||||||||
|
F 2. |
58. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok)
|
59. Podpis (pieczęć) składającego / osoby reprezentującej składającego |
|||||||||
|
Dane o współwłaścicielach współposiadaczach współużytkownikach |
|||||||||||
|
Nazwisko i imię: |
Adres: |
||||||||||
|
|
|
||||||||||
|
|
|
||||||||||
|
|
|
||||||||||
|
G. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO |
|||||||||||
|
|
60. Uwagi organu podatkowego
|
||||||||||
|
|
61. Identyfikator przyjmującego formularz
|
62. Data i podpis przyjmującego formularz |
|||||||||
Poucza się składającego informację, że zgodnie z art. 56 &1 ustawy z dnia 10 września 1999r. Kodeks karny skarbowy (Dz.U. Nr 83, poz. 930) Podatnik, który składając organowi podatkowemu lub płatnikowi informacje lub oświadczenie podaje nieprawdę lub zataja prawdę albo nie dopełnia obowiązku zawiadomienia o zmianach (w ciągu 14 dni od jej zaistnienia) danych, przez co naraża Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego na uszczuplenie podatku podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia wolności do lat 2 albo łącznie obu tym karom.
Informuje się składającego informację, iż zgodnie z art. 3a & 1 ustawy z dnia 17 stycznia 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tekst jednolity: Dz.U. 1991 Nr 36, poz. 161 ze zm.) deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego i prowadzenia egzekucji administracyjnej.
Metryka strony