Uchwała 169

UCHWAŁA NR XXX/169/06

RADY GMINY NOWINKA

Z dnia 13 czerwca 2006 roku

 

 

 

W sprawie określenia zakresu i formy przedstawienia przez Wójta Gminy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Nowinka za I półrocze roku budżetowego.

 

 

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128) oraz art. 198 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319) – Rada Gminy uchwala co następuje:

 

§ 1. Ustala się następującą formę i zakres informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Nowinka za I półrocze roku budżetowego sporządzonej przez Wójta Gminy:

 

  1.  

  2. informację o realizacji dochodów budżetu gminy w układzie dział, rozdział i paragraf,
  3.  

  4. informację o realizacji wydatków budżetu gminy w układzie dział , rozdział i paragraf,
  5.  

  6. zestawienie zadań z zakresu realizacji zadań administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami w układzie dochody i wydatki wg działu, rozdziału i paragrafu,
  7.  

  8. zestawienie zadań inwestycyjnych na poszczególne zadania z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej,
  9.  

  10. zestawienie wydatków na projekty i programy realizowane ze środków bezzwrotnych pochodzących z programów pomocy Unii Europejskiej,
  11.  

  12. zestawienie przekazanych dotacji dla gminnych instytucji kultury w Nowince,
  13.  

  14. zestawienie dochodów i wydatków z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych( planowane i wykonane) na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
  15.  

  16. Część opisowa realizacji dochodów i wydatków budżetu gminy.

 

§ 2. Informację o realizacji dochodów i wydatków budżetowych należy sporządzi:

 

  1.  

  2. w układzie tabelarycznym:
    •  

    • plan po zmianach (dział , rozdział, paragraf);
    •  

    • wykonanie za I półrocze roku budżetowego;
    •  

    • procent wykonania planu.

     

    1.  

    2. Część opisowa informacji powinna zawiera:
      •  

      • Omówienie odchyleń wynikających z realizacji budżetu z podaniem przyczyn powstania,

       

       

       

      •  

      • Wykonanie dochodów z poszczególnych źródeł:

      - dotacje,

      - subwencje,

      - z mienia gminy,

      - inne źródła.

       

      •  

      • Wydatki należy omówi:

      - wykonanie wydatków majątkowych na poszczególne zadania inwestycyjne,

      - omówienie zrealizowanych wydatków z podziałem na wydatki bieżące i

      majątkowe (inwestycyjne),

      - omówienie wydatków na projekty i programy realizowane ze środków

      bezzwrotnych pochodzących z programów pomocy Unii Europejskiej.

      - wydatki bieżące z podziałem na płace, pochodne od płac, udzielone dotacje z

      budżetu – jakim jednostkom i na jakie zadania,

      - wykonanie planu przychodów i rozchodów oraz salda zaciągniętych

      kredytów i pożyczek,

      - wykonanie planu przychodów i wydatków funduszy celowych,

      - omówienie zobowiązań i należności wymagalnych.

       

      3. Dane liczbowe powinny by oparte na sprawozdawczości budżetowej i z nią zgodne.

       

      § 3. Informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze, Wójt Gminy przedstawia Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do 31 sierpnia.

       

      § 4.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

       

      § 5. Traci moc uchwała Nr XIII/79/04 z dnia 26 kwietnia 2004 roku w sprawie określenia zakresu i formy informacji Wójta Gminy o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze.

       

      § 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy.

       

       

      Przewodniczący Rady Gminy

      Jerzy Kłoczko

       

       

       

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nowinka

Wytwarzający/odpowiadający: Nowinka Urząd Gminy

Wprowadzający: Nowinka Urząd Gminy

Data wprowadzenia: 2006-11-20

Data modyfikacji: 2006-11-20

Opublikował: Nowinka Urząd Gminy

Data publikacji: 2006-11-20