Uchwała 169
UCHWAŁA NR XXX/169/06
RADY GMINY NOWINKA
Z dnia 13 czerwca 2006 roku
W sprawie określenia zakresu i formy przedstawienia przez Wójta Gminy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Nowinka za I półrocze roku budżetowego.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128) oraz art. 198 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319) – Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1. Ustala się następującą formę i zakres informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Nowinka za I półrocze roku budżetowego sporządzonej przez Wójta Gminy:
-
- informację o realizacji dochodów budżetu gminy w układzie dział, rozdział i paragraf,
-
- informację o realizacji wydatków budżetu gminy w układzie dział , rozdział i paragraf,
-
- zestawienie zadań z zakresu realizacji zadań administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami w układzie dochody i wydatki wg działu, rozdziału i paragrafu,
-
- zestawienie zadań inwestycyjnych na poszczególne zadania z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej,
-
- zestawienie wydatków na projekty i programy realizowane ze środków bezzwrotnych pochodzących z programów pomocy Unii Europejskiej,
-
- zestawienie przekazanych dotacji dla gminnych instytucji kultury w Nowince,
-
- zestawienie dochodów i wydatków z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych( planowane i wykonane) na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
-
- Część opisowa realizacji dochodów i wydatków budżetu gminy.
§ 2. Informację o realizacji dochodów i wydatków budżetowych należy sporządzi:
-
- w układzie tabelarycznym:
-
-
- plan po zmianach (dział , rozdział, paragraf);
-
- wykonanie za I półrocze roku budżetowego;
-
- procent wykonania planu.
-
- Część opisowa informacji powinna zawiera:
-
-
- Omówienie odchyleń wynikających z realizacji budżetu z podaniem przyczyn powstania,
-
- Wykonanie dochodów z poszczególnych źródeł:
- dotacje,
- subwencje,
- z mienia gminy,
- inne źródła.
-
- Wydatki należy omówi:
- wykonanie wydatków majątkowych na poszczególne zadania inwestycyjne,
- omówienie zrealizowanych wydatków z podziałem na wydatki bieżące i
majątkowe (inwestycyjne),
- omówienie wydatków na projekty i programy realizowane ze środków
bezzwrotnych pochodzących z programów pomocy Unii Europejskiej.
- wydatki bieżące z podziałem na płace, pochodne od płac, udzielone dotacje z
budżetu – jakim jednostkom i na jakie zadania,
- wykonanie planu przychodów i rozchodów oraz salda zaciągniętych
kredytów i pożyczek,
- wykonanie planu przychodów i wydatków funduszy celowych,
- omówienie zobowiązań i należności wymagalnych.
3. Dane liczbowe powinny by oparte na sprawozdawczości budżetowej i z nią zgodne.
§ 3. Informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze, Wójt Gminy przedstawia Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do 31 sierpnia.
§ 4.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 5. Traci moc uchwała Nr XIII/79/04 z dnia 26 kwietnia 2004 roku w sprawie określenia zakresu i formy informacji Wójta Gminy o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
Jerzy Kłoczko
-
-
Metryka strony